تنها در میان امواج(بر اساس یک رویداد واقعی)
ساحل نشینان خلیج فارس
بندررستمی

این داستان بر اساس حادثه سال 1374 که برای آقایان (علی حسن پور،غلام زارعی،محمد زارعی، محمدشجاعی ومسعود جعفری ) رخ داد.

یکی از روزهای آبان ماه 1374است هوایی آرام وآفتابی، یک روز خوب را برای صیادی نوید میداد.ناخدا علی به همراه چهار جاشو، برای یک سفر صیادی آماده میشوند همه مایحتاج خود را فراهم میکنند .ساعت یک بعد از ظهر پس از صرف ناهار با شناور چوبی همراه دیگر لنج های صیادی در دل دریا صاف وآبی راهی محل صیدگاه خود میشوند. ساعت 6 به محل صیدگاه میرسند تورهای خود را به امید صید خوب به آب میاندازند وبعد ازپایان تورریزی به کارهای لنج میپردازند.غافل از اینکه هوای وحشتناکی در راه است.
ساعت9شب باد شمال لِچیزب(lechizeb)با چنان شدتی شروع به وزیدن کرد که گویی عنان بریده است. ناخدا علی و بچه ها هر چه تلاش میکنند موتور لنج روشن نمیشود.باد هر لحظه شدیدتر میشود و دریا را خشمگین میکند،موجها نیز مانند شلاق بر بدنه لنج کوبیده میشود .تلاش آنها برای روشن شدن موتور بی فایده است با دیگر لنجها تماس رادیویی میگیرند ولی هر کسی تو فکر نجات خود است . مشعل روشن میکنند و به دیگر لنجها علامت میدهند ولی باز هم اثری ندارد .زیرا موجهای بزرگ آنها را در خود گرفته بود.

تنها در دل شب تاریک و روبرو شدن با طوفان سهمگین و کار نکردن موتور لنج واقعاً وحشتناک است اون هم برای چند جوان تازه کار،ولی آنها امید خود را از دست ندادند .آب کم کم داشت درون لنج را فرا میگرفت ناخدا و بچه ها برا ی اینکه تماس رادیویی خود را از دست ندهند یکی از باتری ها را بالا میآورند و درون اتاق لنج میگذارند.

صبح شده بود و خورشید کم کم داشت نور خود را به دریا میتابید از شدت باد کاسته شده بود ولی امواج هنوز سهمگین بودند ناخدا علی ودوستانش نا امید نشدند و با بندر در حال تماس بودند و درخواست بلند شدن هلی کوپتر میکردند احمد عمویی از اسکله با بچه هادر تماس بود.سه شناور نیز برای نجات آنها از اسکله خارج شدند. که متعلق به آقای محمد ایزدپناهی به  ناخدایی اکبر قاسمی و همراهی سلیمان زایرمحدی،غلام حسن پور،مجید زارعی و مرحوم  خضر زایرمحمدی.
ناخدا در حال تماس بود که ناگهان موجی بر اتاق لنج فرود آمد و آن را با خود برد و تماس رادیویی آنها را قطع کرد با پیگیری های آقای حسن عمویی رییس وقت شیلات وتماس با استان بالاخره هلی کوپتر از فرودگاه بوشهر جهت کمک به حادثه دیدگان بلند شد . بچه ها همه کنار هم لبه لنج را گرفته بودند و شناور آنها بخاطر مخزنهای گازوییل که هوا داخلشان بود روی سطح آب شناور بود. نیروهای کمکی نیز به نزدیکی آنها رسیدند ولی به علت شناوربودن تورها بر سطح دریا جرأت نزدیک شدن به آنها را نداشتند. بالاخره کمک رسید و هلی کوپتر یکی یکی آنها راصحیح و سلامت بالا برد وبطرف بوشهر حرکت کرد مردم روستا از اینکه بچه ها نجات یافتند خوشحال و شادمان بودند و منتظر برگشتن آنها به آغوش خانواده بودند.
ساعت 6 بعد از ظهر به روستا برگشتند تو روستا هلهله بود و اشک خوشحالی از چشم مردم سرازیر بود بین همدیگر شیرینی پخش میکردند. و نجات یافتن بچه ها را جشن گرفتند. لنج غرق شده نیز با بکسل به اسکله آوردند.
با تشکر از کلیه عزیزانی که در نجات دادن افراد زیر به نوعی کمک کردند.
افراد درون لنج: علی حسن پور، غلام زارعی،محمد زارعی،محمد شجاعی و مسعود جعفری که در حال حاضر نیز با سلامت به زندگی خود ادامه میدهند.

نظرات شما عزیزان:

ناشناس
ساعت13:49---13 مرداد 1391

فكر كنم اشتباه شده هلي كوپتر توسط صاحب لنج يعني حسن عمويي از شيلات فرستاده شده .

پاسخ: حق با شما بود دوست عزیز. البته حسن عمویی رییس شیلات بود و صاحب لنج رسول جمالی.



علی محمدی
ساعت11:51---10 مرداد 1391
درود آقای مانعی نازنین. مدتی هست که کلا وب خودم هم بروز نکردم و از اینکه خدمت نرسیدیم مارا ببخشای. مطلب فوق هم همانقدر زیبا بود که امید کارکنان لنج ستودنی. خدا قوت به تمام ملوانان و ناخداهای با خدا
پاسخ: درود علي آقا خوش آمدي.


آرزو
ساعت22:49---9 مرداد 1391
سلام لچیزب و لهیمر جون خیلی از دریانوردا رو گرفت و خیلی خوانواده ها رو بی سرپرست کرد مثل مرحوم جعفر بنجویی که تو باد لهیمر ، موسی جوانی و امید جوانی اگه اشتباه نکنم تو باد لچیزب یا پدر عبدالله پودری و رسول بارانی و خیلی های دیگه ،خدا واقعن بهشون رحم کرده دریا خیلی بیرحمه وقتی عصبانی میشه هیچکه جلودارش نیست،اینایی رو که گفتید نشنیده بودم جالب بود دستتون درد نکنه
پاسخ سلام.تمامي عزيزاني كه در راه امرار معاش خانواده ي خود در دريا جان دادند يادشان گرامي باد.


النا
ساعت15:34---9 مرداد 1391
دریا خیلی از عزیزان مارو گرفت خیلی ها هم همچون این گروه با موجهای عصبانی جنگیدند. ولی باز هم مدیون این دریای بیکرانیم.نون در ار اکثر خونوادهاست
پاسخ: سلام النا خوش آمدی.این طبیعت دریاست وکاریش نمیشه کرد.بله اکثر مردم منطقه از طریق دریا امرار معاش میکنند.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 475
بازدید کل : 6683
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 409
تعداد آنلاین : 1



درگه (مرجعی جامع برای شناخت بخش ساحلی شهرستان تنگستان)

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
لینک دانلود